Image default

Με βάση τη Whole Foods και τις προβλέψεις της, αναμένεται ο κόσμος να στραφεί περισσότερο σε τρόφιμα της Δυτικής Αφρικής, προϊόντα κρέατος φυτικής προέλευσης και προϊόντα αναγεννητικής γεωργίας.

Αναγεννητική γεωργία

Αναγεννητική γεωργία , ουσιαστικά είναι νέες πρακτικές εκτροφής και βοσκής που βελτιώνουν τη βιοποικιλότητα και αυξάνουν τη δέσμευση του άνθρακα για να δημιουργήσουν μακροπρόθεσμα περιβαλλοντικά οφέλη. Αυτή η προσέγγιση της γεωργίας περιλαμβάνει τύπους προϊόντων (π.χ. φρούτα, λαχανικά, δημητριακά) τα οποία θεωρητικά είναι πιο ποιοτικά και προέρχονται από πιο οικολογικές και φιλικές προς το περιβάλλον μεθόδους, όπως κομποστοποίηση και αμειψισπορά.

Νέα είδη αλεύρων

Τα εναλλακτικά αλεύρια έχουν κεντρίσει ήδη το ενδιαφέρον των καταναλωτών, καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι με την επιρροή που τους ασκείται από τα Social Media δοκιμάζουν μοντέρνες δίαιτες απορρίπτοντας το αλεύρι από σιτάρι, κριθάρι και σίκαλη διότι περιέχουν γλουτένη. Επομένως εκτιμάται ότι από το 2020 θα έχουμε νέα μείγματα αλεύρων ίσως από φρούτα και λαχανικά (π.χ μπανάνας ή από κουνουπίδι).

Επιπλέον, προβλέπεται ότι στα συσκευασμένα προϊόντα όπως τσιπς και μπισκότα, θα παρασκευάζονται με τα εναλλακτικά αλεύρια, ώστε να είναι πιο υγιεινά.

Τρόφιμα από τη Δυτική Αφρική

Οι παραδοσιακές γεύσεις της Δυτικής Αφρικής αναδύονται πλέον από παντού στα τρόφιμα και στα ποτά. Συνήθως οι λεγόμενες “υπερτροφές” (superfoods), οι οποίες λέγεται ότι ενισχύουν την υγεία και τη μακροζωία προέρχονται από περιοχές της Αφρικής. Οι ντομάτες, τα κρεμμύδια και οι πιπεριές τσίλι αποτελούν κοινή βάση για πολλά πιάτα της Δυτικής Αφρικής, ενώ τα φιστίκια, το τζίντζερ και το λεμονόχορτο είναι οι συνηθισμένες προσθήκες σε φαγητά.

Τάση αναμένεται να γίνουν τρόφιμα όπως το «μορίνγκα» ένα είδος τσάι που είναι γνωστό για τα οφέλη που προσφέρει στην υγεία και το φρούτο «ταμάρινδος». Επιπροσθέτως, η χρήση  των δημητριακών της Δυτικής Αφρικής αναμένεται να αυξηθεί συμπεριλαμβανομένου του σόργου, του φόνιου (ψευδοδημητριακό), του σιταριού τεφ και του κεχριού.

Επανεξέταση στο παιδικό μενού

Οι νεότεροι που γίνονται τώρα γονείς οι Millennial, έχουν στραφεί στα «παιδικά τρόφιμα». Πολλά εστιατόρια και εταιρίες τροφίμων έχουν δημιουργήσει τα παιδικά μενού στα οποία περιλαμβάνονται ψάρι σε στικ, οργανικό κοτόπουλο βιολογικής εκτροφής, ζυμαρικά και τρόφιμα από εναλλακτικά αλεύρια.

Ποτά χωρίς αλκοόλ στις εξόδους

Συνήθως ονομάζονται mocktails, μηδενικά ή μη αλκοολούχα ποτά τα οποία είναι ιδανικά για εξόδους χωρίς πολλές θερμίδες. Αναμένεται να κάνουν την εμφάνιση τους ακόμα και ποτά μηδενικής απόδοσης, όπως τα ανθρακούχα νερά με γεύση και εναλλακτικές λύσεις για τα ποτά όπως μίξη gin με εκχύλισμα βοτάνων, που ξεκινούν να εμφανίζονται παντού από τα μενού των μπαρ μέχρι τα καταστήματα ειδών.

moctail_poto

Βούτυρα και αλείμματα

Από το βούτυρο ρεβιθιών μέχρι το βούτυρο macadamia στο βούτυρο σπόρων καρπουζιού, βλέπουμε ότι έχουν μεγάλη πέραση για το 2020 τα vegan προϊόντα που παράγονται από ξηρούς καρπούς και σπόρους. Πολλές εταιρίες αναζητούν τη δημιουργία φυτικών βουτύρων και επίσης εξαλείφουν τη χρήση φοινικέλαιου που η συγκομιδή του, δεν είναι και ιδιαίτερα φιλική προς το περιβάλλον.

Μπάρες

Πλέον τα σνακ θα απομακρυνθούν από το ντουλάπι και θα αποθηκεύονται στο ψυγείο, χάρη στην προσθήκη φρέσκων φρούτων ή λαχανικών στις μπάρες διατροφής.

Αποφυγή της σόγιας

Η σόγια εδώ και μια 3ετία περίπου αποτελεί ένα προϊόν ευρείας κατανάλωσης που περιέχει φυτική πρωτεΐνη. Οι εταιρίες έχουν ξεκινήσει να πειραματίζονται με την εναλλαγή της σόγιας (αλλεργιογόνο), ώστε να την αντικαταστήσουν με άλλα προϊόντα που θα προέρχονται από τα φασόλια ροβίτσα, κάνναβη, αβοκάντο και άλλες φυτικές εναλλακτικές.

Κρέας με λαχανικά

Καθώς οι καταναλωτές εξακολουθούν να αναζητούν φυτικές εναλλακτικές λύσεις και οι εταιρείες κρέατος έχουν ξεκινήσει να δημιουργούν κλασικά μπιφτέκια που τα αναμειγνύουν με τουλάχιστον 25% φυτικά τρόφιμα όπως φρέσκα μανιτάρια.

Γλυκαντικά

Αντί να χρησιμοποιείς τη ζάχαρη  για τα γλυκίσματα, γιατί να μην δοκιμάσεις γλυκά σιρόπια από μια πηγή φρούτου; Τα σιρόπια από φρούτα όπως ρόδι, καρύδα, γλυκοπατάτα και σόργο θα κάνουν την εμφάνιση τους, ως εναλλακτικοί τρόποι για να προσθέσουν μια πινελιά γλύκας στα επιδόρπια, αλλά ακόμη και σε γλάσο και μαρινάδες.

rodi_frouto

Διατροφικές οδηγίες για τη νέα χρονιά

  • Απόφυγε το κλασικό αλεύρι και προτίμησε εκείνο που προέρχεται από σόργο, κεχρί, κινόα, αμύγδαλο, λιναρόσπορο, ρύζι, κάστανο, ρεβίθια.
  • Προτίμησε εποχιακά φρούτα & λαχανικά βιολογικής καλλιέργειας.
  • Καθημερινά πίνε ροφήματα από μορίνγκα, σπόρους ταμάρινδου, σόργου, σιτάρι τεφ, φόνιου, τζίντζερ και του κεχριού.
  • Προτίμησε φυστικοβούτυρο, ταχίνι ολικής αλέσεως ή αμυγδαλοβούτυρο ελέγχοντας την ετικέτα να μην περιέχει φοινικέλαιο.
  • Απόφυγε τα προϊόντα σόγιας.
  • Μαγείρευε το κρέας μαζί με άφθονα λαχανικά.
  • Προτίμησε στα γλυκά εναλλακτικές πηγές ζάχαρης με έμφαση σιρόπια από φρούτα  όπως ροδιού.
  • Περιόρισε το αλκόολ και προτίμησε τα mocktails, μηδενικά ή μη αλκοολούχα ποτά.
  • Εμπλούτισε τη μαγειρική σου με ντομάτες, κρεμμύδια, πιπεριές τσίλι, τζίντζερ, λεμονόχορτο.

Πηγή:bestofyou.gr

Related posts

Τα 10+1 γλυκά κάτω από 100 θερμίδες για εσένα που είσαι σε αυστηρή δίαιτα

Αθηνά Ντενίκαρου Διαιτολόγος- Διατροφολόγος MSc

Seminar-activeat