Image default
ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Ποιος είναι ο ξηρός καρπός που πρέπει να ενσωματώσεις άμεσα στη διατροφή σου;

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για τα οφέλη του…

Ποιος είναι ο ξηρός καρπός που πρέπει να καταναλώνουμε περισσότερο και με ποιους τρόπους ενισχύει τον οργανισμό μας;

Πολλοί θα θεωρήσουν πως η απάντηση είναι τα αμύγδαλα! Κι όμως όχι, μπορεί οι ξηροί καρποί να λειτουργούν υπέρ μας και ο καθένας να μας προσφέρει κάτι διαφορετικό. Όμως το φιστίκι Αιγίνης θεωρείται φοβερή υπερτροφή και θα μπορούσαμε να τα εντάξουμε στη διατροφή μας.

Εικόνα
pistachio

Άτομα από όλα τα μέρη του κόσμου όταν επισκέπτονται την Αθήνα δοκιμάζουν παραδοσιακές γεύσεις με σκοπό να ενσωματωθούν στην κουλτούρα κατά την διαμονή τους.

Μάλιστα πολλές φορές επισκέπτονται το νησί της Αίγινας για να απολαύσουν από την πηγή το Αιγινίτικο κελυφωτό φιστίκι το οποίο θεωρείται από τα πιο νόστιμα της Μεσογείου! Η Αίγινα κατέχει την πρώτη θέση σε παραγωγή φιστικιών στην Ευρώπη για αυτό και είναι ένα περιζήτητο στοιχείο από τους τουρίστες.

Τι είναι όμως αυτό που κάνει το φιστίκι τόσο ξεχωριστό και πως αυτό ωφελεί τον οργανισμό μας:

Θρεπτικά συστατικά:

Τα φιστίκια αποτελούν την καλύτερη πηγή αμινοξέων διακλαδισμένης αλυσίδας (BCAA) σε σύγκριση με άλλους ξηρούς καρπούς. Συγκριτικά με τους άλλους ξηρούς καρπούς τα φιστίκια περιέχουν υψηλότερα ποσοστά σε φυτικές ίνες, μέταλλα και βιταμίνες A, C, E, K και βιταμίνες του συμπλέγματος. Ένα ακόμη πλεονέκτημα που έχουν υψηλό επίπεδο και σε φυτοστερόλες, που συσχετίζονται με χαμηλότερα επίπεδα χοληστερόλης.

Ενίσχυση του πεπτικού συστήματος:

Λόγω των πρεβιοτικών ινών που περιέχουν, τα φιστίκια είναι και μια από τις καλύτερες διατροφικές επιλογές για όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα δυσκοιλιότητας ή θέλουν να χάσουν βάρος! Οι ίνες αυτές αποτελούν τροφή για τα καλά βακτήρια του εντέρου μας και η κατανάλωση των φιστικιών συσχετίστηκε με την αύξηση αυτών των βακτηρίων, σε σύγκριση με την κατανάλωση αμυγδάλων.

Ζάχαρο στο αίμα:

Τα φιστίκια είναι χαμηλά σε υδατάνθρακες σε σύγκριση με άλλους ξηρούς καρπούς. Άρα δεν επηρεάζουν αρνητικά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Προστασία στην καρδιά:

Η συστηματική κατανάλωση ξηρών καρπών θωρακίζει την υγεία της καρδιάς, ειδικότερα όμως των φιστικιών συμβάλλει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Γεγονός που οφείλεται στην υψηλή περιεκτικότητα των φιστικιών σε φυτοστερόλες. Πρέπει να αναφέρομε πως τα φιστίκια αποτελούν μια καλή πηγή μεταλλικών στοιχείων μαγνησίου και καλίου με αποτέλεσμα να λειτουργούν υπέρ για την υγεία της καρδιάς.

Εικόνα
pistachio

Προστασία εγκεφάλου:

Τα αντιοξειδωτικά των φιστικιών προστατεύουν την υγεία του εγκεφάλου, με τα φλαβονοειδή και τις ανθοκυανίνες. Επιπλέον, τα αντιοξειδωτικά λουτεΐνη και ζεαξανθίνη παίζουν σημαντικό ρόλο τόσο στην υγεία των ματιών όσο και του εγκεφάλου.

Related posts

Τρως γρήγορα; 5 λόγοι για να σταματήσεις άμεσα

Τα ωμέγα- 3 λιπαρά και τα πολλαπλά οφέλη στον οργανισμό μας

Δίαιτα: Το μενού για να χάσεις τα κιλά του Πάσχα