Image default
ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Γιατί να βάλεις το γιαούρτι στη διατροφή σου. Ποια τα οφέλη και η διατροφική του αξία

Το γιαούρτι καταναλώνεται εδώ και χιλιάδες χρόνια και εκτιμάται για την υψηλή διατροφική του αξία, αλλά και τα οφέλη που προσφέρει.

Το γιαούρτι είναι πολύ θρεπτικό και η συχνή κατανάλωσή του μπορεί να προσφέρει πολλά οφέλη στην υγεία.

Η Brianna Elliott,γνωστή food blogger και κλινική διαιτολόγος, αναλύει τα οφέλη που έχει το γιαούρτι για τον οργανισμό και τους λόγους που πρέπει να το καταναλώνεις συχνότερα.

Τι είναι το γιαούρτι και πώς φτιάχνεται

Το γιαούρτι είναι ένα δημοφιλές γαλακτοκομικό προϊόν που παράγεται από τη βακτηριακή ζύμωση του γάλακτος. Τα βακτήρια που χρησιμοποιούνται για το γιαούρτι ονομάζονται «καλλιέργειες γιαουρτιού», που ζυμώνουν τη λακτόζη, τη φυσική ζάχαρη που βρίσκεται στο γάλα. Αυτή η διαδικασία παράγει γαλακτικό οξύ, μια ουσία που αναγκάζει τις πρωτεΐνες του γάλακτος να πήξουν, δίνοντας στο γιαούρτι τη μοναδική γεύση και υφή του.

Το γιαούρτι μπορεί να παρασκευαστεί από όλους τους τύπους γάλακτος. Οι ποικιλίες που παρασκευάζονται από αποβουτυρωμένο γάλα θεωρούνται χωρίς λιπαρά, ενώ εκείνες που παρασκευάζονται από πλήρες γάλα θεωρούνται πλήρεις λιπαρές ουσίες.

Ποια είναι τα οφέλη του γιαουρτιού στον οργανισμό σου

 

1.Είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά

Το γιαούρτι περιέχει σχεδόν κάθε θρεπτικό συστατικό που χρειάζεται το σώμα σου. Είναι γνωστό ότι περιέχει πολύ ασβέστιο, ένα μέταλλο απαραίτητο για υγιή δόντια και οστά. Επιπλέον, βοηθάει στην υγεία του δέρματος, κάνοντας το να δείχνει πιο λαμπερό. Μόνο ένα φλιτζάνι παρέχει το 49% των ημερήσιων αναγκών σου σε ασβέστιο, σύμφωνα με την ειδικό. Έχει επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες Β, ιδίως βιταμίνη Β12.

2.Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη

Το γιαούρτι παρέχει μια εντυπωσιακή ποσότητα πρωτεΐνης, με περίπου 12 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά 200 γραμμάρια γιαουρτιού. Η πρωτεΐνη έχει αποδειχθεί ότι ενισχύει το μεταβολισμό αυξάνοντας την ενεργειακή σου δαπάνη ή τον αριθμό των θερμίδων που καις καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας. Η λήψη αρκετής πρωτεΐνης είναι επίσης σημαντική για τη ρύθμιση της όρεξης, καθώς αυξάνει την παραγωγή ορμονών που σηματοδοτούν την πληρότητα. Μπορεί να μειώσει αυτόματα τον αριθμό των θερμίδων που καταναλώνεις συνολικά, κάτι που είναι ευεργετικό για τον έλεγχο του βάρους σου.

3.Ορισμένες ποικιλίες μπορούν να ωφελήσουν στην πέψη

Ορισμένοι τύποι γιαουρτιού περιέχουν ζωντανά βακτήρια ή προβιοτικά, που ήταν είτε μέρος της καλλιέργειας εκκίνησης είτε προστέθηκαν μετά την παστερίωση. Αυτά μπορεί να ωφελήσουν την πεπτική υγεία όταν καταναλώνονται. Δυστυχώς, πολλά γιαούρτια έχουν παστεριωθεί, κάτι που σημαίνει ότι τα ευεργετικά βακτήρια έχουν σκοτωθεί.

4.Μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους

Το γιαούρτι έχει πολλές ιδιότητες που μπορούν να βοηθήσουν στη διαχείριση βάρους. Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, η οποία λειτουργεί μαζί με το ασβέστιο για την αύξηση των επιπέδων ορμονών που μειώνουν την όρεξη, όπως το πεπτίδιο YY και το GLP-1,σύμφωνα με την ειδικό. Είναι ιδανικό για μείωση του σωματικού λίπους.

γιαούρτι με toppings
iStock

5.Είναι πολύ νόστιμο και μπορείς να το φας με διαφορετικούς τρόπους

Υπάρχουν τρόποι για να μετατρέψεις το γιαούρτι σε ένα εξαιρετικό γλύκισμα με χαμηλές θερμίδες. Βάλε μέλι, καρύδια και φρούτα και όποιο άλλο topping επιθυμείςκαι αμέσως θα έχεις ένα εξαιρετικό και κυρίως υγιεινό επιδόρπιο.

Πώς να επιλέξεις σωστά το γιαούρτι σου

Τα γιαούρτια με λίγα λιπαρά είναι καλό να βρίσκονται πάνω πάνω στη λίστα σου όταν έρθει η στιγμή να αγοράσεις γιαούρτι. Προτίμησε όσα δεν περιέχουν συντηρητικά και γλυκαντικά αλλά και όσα έχουν τις λιγότερες χρωστικές και αρωματικές ουσίες. Εαν σου αρέσουν τα πιο πηχτά γιαούρτια με περισσότερα λιπαρά, πρόσεξε απλώς την ποσότητα που θα καταναλώσεις. Το ότι περιέχουν περισσότερα λιπαρά δεν σημαίνει πως δεν είναι εξίσου υγιεινά!

Πηγή:bestofyou.gr

Related posts

Οι 10 τάσεις τροφίμων

Ξεκίνησες υγιεινή διατροφή; Οι 10 τροφές που δεν πρέπει να λείπουν από το πιάτο σου

ΜΑΤΣΟΥΚΑ ΦΩΤΕΙΝΗ | Διαιτολόγος Βόλος